BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.



X - 0 3D este o aplicatie pentru iGoogle.
Pentru a crea un astfel de gadget este necesar un schelet de forma urmatoare:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> 
<Module>
<ModulePrefs title="example" />
<Content type="html">
<![CDATA[ ... insert HTML here ... ]]> </Content>
</Module>

Orice gadget incepe cu o linie tipica unui fisier XML.
Apoi urmeaza tag-ul <Module> care indica faptul ca acest fisier XML contine un gadget.
Tag-ul <Module Prefs> contine informatii despre gadget, cum ar fi titlul, descriere, autor etc.
Dupa linia <Content type="html"> urmeaza codul html propriu-zis, incadrat de <![CDATA[ si ]]>.

Pentru implementarea acestei aplicatii am folosit atat elemente html, css (pentru partea vizuala) cat si javascript (pentru realizarea algoritmului jocului).

Gadget-ul afiseaza in partea superioara scorul inregistrat, iar sub acesta se afla jocul propriu-zis format din 4 zone a cate 4x4 butoane, incadrat de o parte si de alta de miscarile pe care le-a facut fiecare jucator. In partea de jos sunt doua butoane, unul care reseteaza scorul si unul care curata tabela de joc.

Partea de javascript se ocupa de mai multe operatii:
- modifica scorul afisat dupa terminarea fiecarei partide
- indica ce jucator urmeaza sa faca urmatoarea miscare.
- modifica lista de miscari a fiecarui jucator dupa ce acesta apasa un buton in tabela de joc.
- verifica daca unul dintre jucatori a castigat partida.
- reseteaza scorul, respectiv curata tabela de joc cand se apasa unul din butoanele mai sus mentionate.

Pentru realizarea acestor operatii am folosit functii care sunt apelate in prin apasarea unor butoane sau automat in momentul indeplinii unor conditii. Am utilizat de asemenea variabile de tip numeric, string sau array si functii javascript precum alert(), document.getElementById().value, document.getElementById().innerHTML, document.getElementById().style.backgroundColor

Stilul elementelor HTML, grupate in clase, este controlat prin CSS. Printre elementele HTML folosite se numara:
- <table> format din randuri <tr> la randul lor formate din celule <td>
- <div> folosit pentru definirea unor sectiuni, si gruparea unor elemente, in vederea formatarii lor prin CSS
- <textarea> folosit cu atributul readonly="true" pentru a nu se putea modifica textul de catre user
- <input> folosit cu atributul type="button" pentru definirea de butoane

Totodata se poate modifica background-ul aplicatiei din setarile acesteia, lucru realizat prin adaugarea unui <User Pref> de tip enum si inregistrarea unui handler (gadgets.util.registerOnLoadHandler()) la incarcarea aplicatiei care executa schimbarea culorii background-ului.

Compatibilitatea gadget-ului a fost testata cu Mozilla Firefox 3.5 si Google Chrome 4.0.

Cateva puncte de pornire pentru dezvoltarea unui gadget pentru iGoogle:

- http://code.google.com/intl/en/apis/gadgets/docs/gs.html

- http://code.google.com/intl/en/apis/gadgets/docs/basic.html

- http://code.google.com/intl/en/apis/gadgets/docs/dev_guide.html

- http://code.google.com/intl/en/apis/gadgets/docs/fundamentals.html